• آیات قرآن را از جهت فراگیر بودن معانی آنها بر مصادیق، میتوان بر دو گونه تقسیم کرد: یک دسته از آیات، معنای فراگیر و عامی ندارند و به طور مشخص […]
  • [صفحه ۴۷](الفصل التاسع- فی اخباره(ع) بالملاحم … ) اقول: رواه ابراهیم الثقفی فی (غاراته)، و قد وقع الامر کما اخبر (ع) (و الله لا یزالون حتی لا یدعوا لله محرما […]
  • هدفدار بودن آفرینش:ایها الناس اتقو الله فما خلق امرو عبثا فیلهو(ای مردم! از خدا بترسید کسی، بیهوده و بدون هدف، آفریده نشده است)فیض کاشانی:گذشت عمر تو امسال همچو پار عبثچرا […]