• [صفحه ۷۷۸](قضای الهی بر حسابگری پیشی میگیرد بطوری که آفت در تدبیر و حسابگری میباشد). مقدار، یعنی قضا و قدر، چون انسان از اسرار قدر ناآگاه است، پس ساختن تدبیر […]
  • الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لَا تُدْرِکُهُ الشَّوَاهِدُ، وَلَا تَحْوِیهِ الْمَشَاهِدُ، وَلَا تَرَاهُ النَّوَاظِرُ، وَلَا تَحْجُبُهُ السَّوَاتِرُ، الدَّالِّ عَلَی قِدَمِهِ بِحُدُوثِ خَلْقِهِ، وَبِحُدُوثِ خَلْقِهِ عَلَی وُجُودِهِ، وَبِاشْتِبَاهِهِمْ عَلَی اَنْ لَا شَبَهَ لَهُ.الَّذِی […]
  • و فرمود نیست خیری که مستحق؟؟؟ نامیدن شر باشد آن شر که بعد از انرا و بهشت باشد و هر نعمتی نسبت ببهشت حقیر است وبیمقدار و هر بلائی که […]